خانه سلامتی کازئین چیست؟ | به‌صورت کامل با پروتئین کازئین آشنا شوید

کازئین چیست؟ | به‌صورت کامل با پروتئین کازئین آشنا شوید

پروتئین یکی از مهم‌ترین موادی است که بدن به آن نیاز دارد. در حقیقت پروتئین نقش حیاتی در بدن ایفا می‌کند. شما برای تنظیم سلامت بدن خود، به پروتئین نیاز دارد؛ اما جالب است بدانید انواع مختلف پروتئین، تأثیرهای متفاوتی در عملکرد بدن شما دارند. در ادامه قصد داریم تا شما را با پروتئین کازئین ، یکی از مهم‌ترین انواع پروتئین آشنا کنیم.

کازئین چیست

پروتئین کازئین چیست؟

به‌صورت ساده باید گفت کازیین یک پروتئین لبنی دیرهضم است. این پروتئین به آرامی مقداری اسید‌آمینه تولید می‌کند. به همین خاطر توصیه می‌شود تا پروتئین کازیین را پیش از خواب مصرف کنید. به این شکل پروتئین کازئین را می‌توان بهترین نوع پروتئین برای ریکاوری دانست.

شیر به‌صورت کلی دارای دو نوع پروتئین است. یکی از این پروتئین‌ها کازئین و دیگری وی نام دارد. 80 درصد شیر را پروتئین کازئین تشکیل می‌دهد و 20 درصد باقی به وی تعلق دارد. کازیین به آرامی هضم می‌شود؛ اما وی سریعاً در سیستم گوارش تجزیه خواهد شد. این مسئله اساسی‌ترین تفاوت بین پروتئین وی و کازیین را تشکیل می‌دهد. کازئین حاوی انواع متنوع بیواکتیو یا همان مولکول‌های زیست فعال است که اثر مهمی بر سلامت بدن دارد.

بررسی تفاوت پروتئین کازیین و وی

کازئین به‌صورت مستقیم از شیر به دست می‌آید. این در حالی است که پروتئین وی از آب پنیر حاصل می‌شود. به همین خاطر کازئین قیمت بیشتری در مقایسه با وی دارد. تفاوت اصلی بین کازیین و وی نیز همان طور  که اشاره کردیم، در سرعت جذب آن‌ها است. کازئین سرعت جذب کمی دارد. به همین خاطر برای عضله‌سازی و چربی‌سوزی بسیار مفید است. شاید شما نیز درباره تأثیر شیر و لبنیات در رژیم لاغری شنیده باشید. در حقیقت دلیل اهمیت شیر و لبنیات در لاغری، همین کازئین است.

کازئین چیست

بهترین زمان مصرف این پروتئین چه وقتی است؟

همان طور  که اشاره کردیم، این پروتئین دیرجذب و دیرهضم است. از این رو بهترین زمان مصرف آن، شب و پیش از خواب خواهد بود. زمانی که شما پیش از خواب این پروتئین را مصرف کنید، در هنگام شب، بدن شما ریکاوری خواهد کرد. از طرف دیگر زمانی که از دیرجذب و دیرهضم بودن کازئین صحبت می‌کنیم، یعنی مدت بیشتری در سیستم گوارش شما باقی می‌ماند. پس اگر در طور روز و هنگام مصرف غذاهای دیگر کازیین در سیستم گوارش شما وجود داشته باشد، امکان بروز مشکلات گوارشی را افزایش می‌دهد؛ اما زمانی که هنگام خواب این پروتئین را مصرف کنید و سپس بخوابید، سیستم گوارش به آرامی آن را هضم می‌کند.

خب دوستان شما چطور پروتئین کازئین را مصرف می‌کنید؟ به نظر شما با چه میزان مصرف شیر پروتئین کازیین بدن شما تأمین می‌شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

بیشترین خوانده شده ها

رژیم غذایی برای کبد چرب | درمان خانگی کبد چرب

کبد چرب یکی از بیماری‌های رایج قرن 21 است. سبک زندگی و رژیم غذایی رایج ما، باعث ایجاد چربی بیش از حد...

رژیم افزایش وزن | چگونه وزن خود را با رژیم غذایی افزایش دهیم؟

تناسب اندام فقط محدود به لاغری نیست. شاید برخی افراد از ترس چاق‌شدن، به لاغری مفرط روی بیاورند. این در حالی است...

پوکی استخوان چیست و چطور به وجود می‌آید؟

پوکی استخوان یکی از بیماری‌هایی است که امروزه بسیاری با آن سر و کار دارند. در این مقاله قصد داریم تا شما...

طرز تهیه انواع بورانی با ماست

شاید شما نیز بورانی را فقط به ترکیب ماست و اسفناج بشناسید. این در حالی است که ترکیب انواع سبزیجات با ماست،...

کازئین چیست؟ | به‌صورت کامل با پروتئین کازئین آشنا شوید

پروتئین یکی از مهم‌ترین موادی است که بدن به آن نیاز دارد. در حقیقت پروتئین نقش حیاتی در بدن ایفا می‌کند. شما...