خانه دستورپخت انواع سس پاستا با ماست برای یک رژیم سالم و مقوی

انواع سس پاستا با ماست برای یک رژیم سالم و مقوی

پاستا یکی از فست فودهای محبوب و به نسبت ساده است که محبوبیت زیادی دارد. بیشتر سس‌های پاستا کالری زیادی دارند و مصرف زیاد آن‌ها برای سلامت انسان مضر است. انواع سس پاستا با ماست می‌توانند جایگزین‌های بسیار خوبی برای این سس‌های مضر باشند.

پاستا یک غذای به نسبت ساده‌ی ایتالیایی است. ترکیب پاستا با مرغ (یا گوشت)، سبزیجات، مقداری پنیر و یک سس مخصوص در نهایت یک پاستای بسیار خوشمزه و سریع در اختیار شما می‌گذارد.

روش‌های بسیار زیادی برای پخت پاستا وجود دارد. مواد تشکیل دهنده‌ی این غذا هم بسیار متنوع هستند و می‌توان گفت هرکس با هر سلیقه و رژیم غذایی می‌تواند از این فست فود خوشمزه لذت ببرد.

یکی از ارکان اصلی پاستا، سس پاستا است. این رکن بسیار مهم در عین اهمیت، مشکلات زیادی هم برای مصرف کنندگان ایجاد می‌کند. کالری و کربوهیدرات بیشتر این سس‌ها برای اغلب رژیم‌های غذایی و برای بیشتر افراد مناسب نیست. تهیه‌ی سس پاستا با ماست یکی از راه حل‌های بسیار مناسب است.

انواع سس پاستا با ماست

همانطور که پیش از این گفتیم ماست انواع بسیار زیادی دارد. همه‌ی این ماست‌ها برای تهیه‌ی سس پاستا مناسب نیستند. بهترین ماست‌ها برای تهیه‌ی سس پاستا، ماست یونانی، ماست چکیده، ماست ایسلند و ماست پرچرب هستند.

می‌دانیم که ماست‌های پرچرب برخلاف تصور اولیه، چندان هم برای سلامتی مضر نیستند پس می‌توانیم به راحتی آن‌ها را جایگزین سس‌های چرب و پرکالری کنیم.

سس پاستا با ماست و پیاز کاراملی

این سس برای کسانی که پیاز دوست دارند، یک سس ایده‌ آل است. پیاز کاراملی شده با روغن زیتون و ادویه‌ی کم یک طعم‌دهنده‌ی بسیار خوشمزده و خوش‌رنگ است. این سس را می‌توانید با ماست یونانی یا ماست چکیده تهیه کنید.

طعم شیرین پیاز کاراملی با طعم ترش ماست‌های چکیده و یونانی، ترکیب بسیار مطبوعی می‌سازد. البته باید توجه داشته باشید که میزان ترکیب این مواد به هم به ذائقه‌ی شما مربوط است. این سس را می‌توانید با ماست‌های دیگر هم تهیه کنید اما ممکن است بیش از حد شیرین باشد.

توجه داشته باشید که ماست را نباید حرارت دهید چون بافت و خاصیت خود را از دست می‌دهد. ماست را در آخرین مرحله به پاستای خود اضافه کنید.

سس پاستا با سبزیجات

اگر گیاه‌خوار هستید یا رژیم گیاهی دارید این سس کاملا مناسب رژیم و سبک زندگی شما است. برای تهیه‌ی این سس می‌توانید از ماست‌های ایسلندی و پرچرب استفاده کنید. کدو، فلفل دلمه‌ای،‌ انواع کلم و هویج ترکیبی مطبوع با این سس‌ها میسازند. می‌توانید هر سبزی دیگری که دوست دارید اضافه کنید. کمی جعفری و ریحان تازه برای تزیین و ایجاد عطر و طعم بسیار بهتر، گزینه‌های بسیار مناسبی هستند.

ماست

توصیه می‌شود سبزیجات این سس را برای سلامت بیشتر محصول نهایی، سرخ نکنید. این سبزی‌ها خام خوشمزه‌تر و تازه‌تر هستند. می‌توانید آن‌ها را گریل یا بخارپز هم مصرف کنید.

دقت داشته باشید که چه مزه‌هایی را باهم ترکیب می‌کنید. ممکن است مزه‌ی برخی سبزی‌ها با برخی ماست‌ها سازگار نباشد و محصول نهایی مزه مناسبی ندهد.

سس پاستا با پنیر

اگر نمی‌خواهید پنیر را از رژیم غذایی خود حذف کنید، می‌توانید از ترکیب پنیر با ماست یونانی یک سس بی‌نظیر بسازید. توصیه ما این است که پنیر را سرخ یا ذوب نکنید. از پنیر رنده شده‌ی چدار استفاده کنید.

هم زدن پنیر چدار با ماست یونانی، ترکیبی رویایی برای شما ایجاد می‌کند. این ترکیب را با ریحان و جعفری تازه تکمیل کنید. اگر پیاز دوست دارید، کمی پیاز خرد ریز شده‌ی قرمز می‌تواند طعم تند مطبوعی به سس پاستای شما بدهد. فراموش نکنید که گفتیم ماست را نباید حرارت دهید.

از این روش برای حل کردن پنیر در ماست استفاده نکنید. بهترین روش این است که چدار را با رنده‌ی ریز یا دستگاه غذاساز ریز خرد کنید و با میکسر، در ماست میکس کنید.

سس پاستا با مربا

برای این سس هم بهتر است از ماست‌های ترش‌تر مثل ماست چکیده استفاده کنید؛ مگر اینکه برای پاستا سس شیرین دوست داشته باشید. مربا می‌تواند بخشی از انواع سس پاستا با ماست باشد. مربای آلبالو، جذاب‌ترین گزینه برای ساخت این سس است. شربت مربا را جدا کنید. شربت مربا سس شما را رقیق می‌کند. می‌توانید در صورت تمایل در آخر کمی شربت به سس خود اضافه کنید تا شکل آن را تصحیح کنید.

ماست‌های ترش مثل ماست چکیده ترکیب خوبی با شیرینی مربا ایجاد می‌کنند. مثل همیشه کمی جعفری و ریحان تازه و ریز خرد شده، ترکیب نهایی شما را بسیار بهتر می‌کنند. اگر تمایل دارید، کمی پنیر گودای رنده شده می‌تواند به پاستای شما طعم و عطر بهتری هم بدهد.

سس پاستا با سیر

این سس ممکن است برای برخی ذائقه‌ها یا رژیم‌ها مناسب نباشد اما کسانی که طعم سیر را می‌پسندند، این سس را بسیار دوست خواهند داشت. برای این سس هم بهتر است سیر را خام مصرف کنید. توصیه می‌کنیم سیر را ریز رنده یا با لبه‌ی کارد له کنید.

این سس را می‌توانید با هر ماست هم‌زده‌ی بدون طعمی تهیه کنید. بهتر است این سس را با سیر تازه تهیه کنید. پودر سیر ممکن است طعم و عطر سیر تازه را داشته باشد اما کمتر خاصیت‌های آن را دارد.

ترکیب سیر و ماست به فلفل هم نیاز دارد تا به تعادل برسد. فلفل سیاه باتوجه به عطر مناسبی که دارد، می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.

اگر با رژیم و طبع شما سازگار باشد، سبزیجات هم می‌توانند این سس را تکمیل کنند. سبزیجاتی مثل انواع کلم می‌توانند مکمل‌های خوبی برای سس شما باشند.

سس پاستا با سیر را می‌توانید با کمی گردوی خرد شده هم تهیه کنید. این گرمی مفید و موثر، تاثیر منفی احتمالی ترکیب سرد ماست و سیر را از بین می‌برد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

بیشترین خوانده شده ها

رژیم غذایی برای کبد چرب | درمان خانگی کبد چرب

کبد چرب یکی از بیماری‌های رایج قرن 21 است. سبک زندگی و رژیم غذایی رایج ما، باعث ایجاد چربی بیش از حد...

رژیم افزایش وزن | چگونه وزن خود را با رژیم غذایی افزایش دهیم؟

تناسب اندام فقط محدود به لاغری نیست. شاید برخی افراد از ترس چاق‌شدن، به لاغری مفرط روی بیاورند. این در حالی است...

پوکی استخوان چیست و چطور به وجود می‌آید؟

پوکی استخوان یکی از بیماری‌هایی است که امروزه بسیاری با آن سر و کار دارند. در این مقاله قصد داریم تا شما...

طرز تهیه انواع بورانی با ماست

شاید شما نیز بورانی را فقط به ترکیب ماست و اسفناج بشناسید. این در حالی است که ترکیب انواع سبزیجات با ماست،...

کازئین چیست؟ | به‌صورت کامل با پروتئین کازئین آشنا شوید

پروتئین یکی از مهم‌ترین موادی است که بدن به آن نیاز دارد. در حقیقت پروتئین نقش حیاتی در بدن ایفا می‌کند. شما...