خانه دانش لبنیات تأثیر لبنیات در کاهش وزن چیست؟

تأثیر لبنیات در کاهش وزن چیست؟

زمانی که قصد کاهش وزن داشته باشید، قطعاً میزان مصرف لبنیات برای شما به یک چالش تبدیل می‌شود. زمانی که یک فرد قصد دارید رژیم کالری‌شماری داشته باشد، باید کالری هر یک از مواد غذایی را در نظر بگیرید. حال تصور کنید فردی که فقط مجاز به مصرف 1000 کالری در روز است، باید 100 تا 150 واحد را به یک لیوان شیر اختصاص دهد. در رژیم کالری این یک تصمیم‌گیری مهم محسوب می‌شود. همچنین برخی افراد تصور می‌کنند لبنیات چاق‌کننده است. در این مقاله قصد داریم تا درباره تأثیر لبنیات در کاهش وزن با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

آیا لبنیات چاق می‌کند؟

بهتر است مقاله خود را با این سؤال آغاز کنیم. آیا واقعاً لبنیات چاق‌کننده است؟ پاسخ به این سؤال با یک بله یا خیر تمام نمی‌شود. در حقیقت برخی از انواع لبنیات می‌توانند بسیار چاق‌کننده باشند. به‌عنوان مثال کره، پنیر پرچرب و خامه جزء اقسام چاق‌کننده لبنیات هستند. به همین خاطر ترجیحاً در رژیم لاغری باید آن‌ها را کنار بگذارید؛ اما آیا کنار گذاشتن کلی لبنیات نیز کار درستی است؟

تأثیر لبنیات در کاهش وزن چیست

تأثیر لبنیات در کاهش وزن

خب بهتر است مستقیماً در زمینه تأثیر لبنیات در کاهش وزن صحبت کنیم. بد نیست بدانید تحقیقاتی گسترده در این زمینه انجام شده است. این تحقیقات بر روی دو گروه از افراد انجام شده است. هر دو گروه دارای مشخصات یکسان بودند. همه آن‌ها قصد کاهش وزن داشتند. جالب است بدانید در مدت یکسان با شرایط مساوی، افرادی که لبنیات مصرف کردند، کاهش وزن بیشتری داشتند. بر اساس میانگین، افرادی که لبنیات مصرف کردند، حدود دو الی چهار کیلو کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند. همین مسئله نشان دهنده تأثیر لبنیات در کاهش وزن است.

بسیاری از محققان بر این باور هستند مواد معدنی داخل شیر و لبنیات، بر روند لاغری تأثیر می‌گذارد. بر این اساس، شیر و سایر لبنیات به تجزیه سلول‌های چربی کمک می‌کنند. این یعنی زمانی که بدن شما قصد چربی‌سوزی داشته باشد، شیر باعث تسریع این کار می‌شود.

درست انتخاب کنید

خوشبختانه در حال حاضر انواع مختلف لبنیات در دنیا وجود دارد. اگر قصد کاهش وزن دارید، باید انواع خاص لبنیات را انتخاب کنید. انتخاب کره و خامه شاید منطقی نباشد. در عین حال می‌توانید برای تسریع روند کاهش وزن، از انواع شیرهای کم‌چرب نیز استفاده کنید. کارخانه‌های تولید لبنیات، شیر را با درصد چربی‌های مختلف عرضه می‌کنند. بهترین شیر برای رژیم و کاهش وزن، شیر 0.5 درصد چربی است. به‌صورت کلی شیر تا 3 درصد چربی نیز وجود دارد که جزء انواع پرچرب محسوب می‌شود.

تأثیر لبنیات در کاهش وزن چیست

میزان مصرف لبنیات در رژیم غذایی

بر اساس توصیه پزشکان، برای رژیم لاغری بهتر است حداقل روزی یک لیوان شیر کم‌چرب مصرف کنید. البته مصرف شیر تا دو لیوان در روز نیز می‌تواند مفید باشد. همچنین بهتر است هر فرد حداقل روزی 3/4 یک لیوان، ماست کم‌چرب را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کند. بهترین زمان مصرف شیر، پیش از خواب است. شیر پروتئین دیرجذب دارد. به همین خاطر در طول مدتی که خواب هستید، این پروتئین جذب بدن شما خواهد شد.

خب دوستان نظر شما درباره تأثیر لبنیات در کاهش وزن چیست؟ آیا شما نیز در رژیم غذایی خود لبنیات را قرار می‌دهید؟ آیا لبنیات بر روند کاهش وزن شما تأثیر گذاشته است؟ نظرات و تجربیات شخصی خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

بیشترین خوانده شده ها

رژیم غذایی برای کبد چرب | درمان خانگی کبد چرب

کبد چرب یکی از بیماری‌های رایج قرن 21 است. سبک زندگی و رژیم غذایی رایج ما، باعث ایجاد چربی بیش از حد...

رژیم افزایش وزن | چگونه وزن خود را با رژیم غذایی افزایش دهیم؟

تناسب اندام فقط محدود به لاغری نیست. شاید برخی افراد از ترس چاق‌شدن، به لاغری مفرط روی بیاورند. این در حالی است...

پوکی استخوان چیست و چطور به وجود می‌آید؟

پوکی استخوان یکی از بیماری‌هایی است که امروزه بسیاری با آن سر و کار دارند. در این مقاله قصد داریم تا شما...

طرز تهیه انواع بورانی با ماست

شاید شما نیز بورانی را فقط به ترکیب ماست و اسفناج بشناسید. این در حالی است که ترکیب انواع سبزیجات با ماست،...

کازئین چیست؟ | به‌صورت کامل با پروتئین کازئین آشنا شوید

پروتئین یکی از مهم‌ترین موادی است که بدن به آن نیاز دارد. در حقیقت پروتئین نقش حیاتی در بدن ایفا می‌کند. شما...